LHL

Hopp direkte til innhold
Foto: Christopher Olssøn

Trening på Pust & Pes

Det er mange som ikke føler seg helt fortrolig på et vanlig treningssenter. Pust & Pes er vårt alternativ til treningssenter, og vi har åpent fem ettermiddager og en formiddag per uke.

Trening

Alle kan trene på vårt treningssenter. Vi tilbyr både gruppetrening og trening på egenhånd, på ettermiddags- og kveldstid.

Instruktørene jobber ved hjerterehabiliteringen, og kan gi god veiledning.

"Det gir trygghet når jeg har gjennomført en treningsøkt og jeg kjenner at pusten går lett"

Medlemmer i Pust & Pes kan trene så ofte de vil i åpningstiden. Du kan enten trene på egenhånd eller i gruppe ledet av instruktør. Når instruktøren ikke leder gruppetrening er denne tilgjengelig for å veilede, så det er bare å spørre. Det koster ingenting for medlemmer.

Kontakt oss på telefon 55 11 41 50 eller e-post bergen@lhl.no for prøvetime, eller andre spørsmål.

Timeplan og åpningstider

Treningstider
MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag
  Åpent, med instruktør
16.00-20.30
Åpent,med instruktør
16.00-20.30
Åpent, med instruktør
16.00-20.30
Åpent, med instruktør
16.00-19.30
Stengt Åpent for egentrening
18.00-19.30
10.15-11.30
Trening til musikk
16.00-17.00
Lavintensiv sirkeltrening
16.00-17.15
Trening til musikk
16.00-17.00
Lavintensiv styrke og strekk
16.15-17.00
Sykkel 4x4
   
  17.30-18.15
Sykkel 4x4
  18.00-18.45
Sykkel 4x4
17.15-18.00
Sirkeltrening styrke
   
  18.30-19.15
Sirkeltrening styrke
  19.00-19.45
Sirkeltrening styrke
     

I åpningstidene er det instruktør tilstede som kan veilede i bruk av treningsapparater. Instruktøren vil dessuten lede gruppetimene.

Timene legges opp slik at de skal passe de aller fleste, uavhengig av fysisk form.

Du vil få instruksjon i det du trenger for å kunne være med på timene våre, så det er ikke behov for forhåndskunnskap.

For spørsmål kan du kontakte oss på telefon 55 11 41 50 (dagtid) eller telefon 92 03 36 62 i åpningstiden til Pust & Pes.
Du kan også kontakte oss på jannicke.bruvik@lhl.no

Medlemsavgift


Medlemsavgiften er kr 3 500,- for 12 måneder. Da kan du trene så ofte du vil i åpningstiden.

Medlemmer i LHL får rabatt. Pris kr 3 000,- per år ved fremvisning av medlemskapet.

Du kan også melde deg inn for 6 måneder. Kom innom så hjelper vi deg.

Gruppetimene


Trening til musikk inneholder både kondisjons-, styrke- og balansetrening.

Lavintensiv sirkeltrening er trening med lav intensitet som er spesielt tilpasset for deg med kols. Man kan selvfølgelig også delta uten kols. Timen inneholder øvelser for trening av kondisjon, styrke og balanse.

Lavintensiv Styrke & Strekk er vår roligste trening, også med lav intensitet. Timen er spesielt tilpasset for deg med lungefibrose eller lav fysisk funksjon av annen årsak. Timen inneholder styrke- og bevegelighetstrening. Denne timen inneholder ikke kondisjonstrening. Timen passer også for kolspasienter.

Sykkel 4x4 er trening på sykkel. Syklene er enkle i bruk og du vil få veiledning om du ønsker. Motstanden regulerer du selv, til enten lett eller tung trening.

Sirkeltrening styrke er en ren styrkeøkt. Treningen vil inneholde styrkeøvelser for forskjellige muskelgrupper. Noen ganger bruker vi vektstenger, manualer, apparater og strikk, andre ganger bruker vi kun egen kroppsvekt. All bruk av apparatur vil demonstreres ved treningens start.

Informasjon

Du kan trene for deg selv i hele åpningstiden, også når det er gruppetime.

Kapasitet: ca. 30 personer ved gruppetime. 25 sykler.

Vær ute i god tid til gruppetimene om du vil sikre deg plass.

Fordeler for LHL-medlemmer

LHLs medlemmer vil få 10 prosent rabatt på de fleste tilbud (opptil kr 1000,- i avslag) inklusive trening i våre lokaler på ettermiddag og kveld. Ved medlemskap i LHL vil du også få tilgang til sal og styrkerom både ettermiddag/kveld og helg. Her kan du trene i grupper eller alene.

Bli LHL-medlem