Hopp direkte til innhold
Foto: Christopher Olssøn
Trening

Pust & Pes treningssenter

Det er mange som ikke føler seg helt fortrolige på et vanlig treningssenter. Pust & Pes er vårt alternativ til treningssenter, og vi har åpent fem ettermiddager og en formiddag per uke.

Trening
3 800,-
Trening
3 300,- /LHL-medlem
For 6 måneders treningsavtale er prisen 2 000 kr (1 750 kr for medlemmer i LHL)

Helsefremmende trening

Alle kan trene på vårt treningssenter. Vi tilbyr både gruppetrening og trening på egenhånd, på ettermiddags- og kveldstid.

Du kan trene så ofte du vil i åpningstidene, enten på egenhånd eller på gruppetime ledet av instruktør. Når instruktøren ikke leder gruppetrening er denne tilgjengelig for å veilede, så det er bare å spørre. Det koster ingenting for medlemmer.

Du trenger ikke melde deg på i forkant for å delta på gruppetreninger. Vi har stort sett alltid har plass til de som ønsker å trene

Åpningstider

  • Tirsdag: kl. 1620
  • Torsdag: kl. 1620
  • Fredag: kl. 15.3017
  • Søndag: kl. 17.3019

Kort beskrivelse

 

Timeplan
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag
  Åpent 16–20   Åpent 16–20 Åpent 15.30–17   Åpent 17.30–19
  16.15–17
Sykkel 4x4
  16.15–17.30
Trening til musikk
15.30–17
Egentrening
  15.30–17
Egentrening
  17–17.45
Styrketrening
  18–18.45
Sykkel 4x4 intervall
     
  18.15–19.30
Trening til musikk
  18.45–19.30
Styrketrening
     

I åpningstiden tirsdag og torsdag vil vi ha tilstedeværende instruktør som vil lede gruppetimene som står på timeplanen.

I åpningstiden fredag og søndag vil miljøarbeideren på huset slippe deg inn/ut dersom du ønsker å trene på egenhånd.

Gruppetimene våre legges opp slik at de skal passe for de aller fleste, uavhengig av fysisk form. Du vil få instruksjon i det du trenger for å kunne være med på timene våre, så det er ikke behov for forhåndskunnskap.

Du kan trene for deg selv i hele åpningstiden, også når det er gruppetreninger.

Når instruktøren ikke leder gruppetimer, er vedkommende selvfølgelig tilgjengelig for veiledning, råd og hjelp.

Gruppetimene våre

Trening til musikk er variert trening som passer for alle. Timen inneholder både kondisjon-, styrke- og enkel balansetrening. Alle "hermer" etter hva instruktøren gjør. Du styrer selv tempo og motstand underveis i timen.

Spinning 4x4 er intervalltrening på sykkel. Man sykler fire minutter på litt tyngre motstand, totalt fire ganger. Tempo og motstand regulerer du selv på sykkelen. Syklene er enkle i bruk, og vi hjelper deg med å stille inn syklene før timen.

Styrketrening er en ren styrkeøkt. Treningen vil inneholde styrkeøvelser for forskjellige muskelgrupper. Vi bruker strikk, manualer og treningsmatter. All bruk av apparatur vil demonstreres ved treningens start.

Våre spesialister

Koordinatorer for Pust & Pes

Christine Johansen

Instruktør. Idrettspedagog. Koordinator for Pust & Pes.
LHL-klinikken Bergen

Idrettspedagog. Erfaring fra hjerterehabilitering og treningsveiledning.