LHL

Hopp direkte til innhold
Foto: Christopher Olssøn

Pust & Pes treningssenter

Det er mange som ikke føler seg helt fortrolige på et vanlig treningssenter. Pust & Pes er vårt alternativ til treningssenter, og vi har åpent fem ettermiddager og en formiddag per uke.

Helsefremmende trening

Alle kan trene på vårt treningssenter. Vi tilbyr både gruppetrening og trening på egenhånd, på ettermiddags- og kveldstid.

Det gir trygghet når jeg har gjennomført en treningsøkt og jeg kjenner at pusten går lett

Instruktørene jobber ved hjerterehabiliteringen, og kan gi god veiledning.

Pris

Trening 12 måneder

Trening 6 måneder

Du kan trene så ofte du vil i åpningstidene, enten på egenhånd eller på gruppetime ledet av instruktør. Når instruktøren ikke leder gruppetrening er denne tilgjengelig for å veilede, så det er bare å spørre. Det koster ingenting for medlemmer.

Kontakt oss for prøvetime, eller andre spørsmål

Telefon 55 11 41 50

Åpningstider telefon: man–fre, kl. 8.30–11 og 12–15

E-post Kontaktskjema

Vi svarer så fort vi kan innenfor våre åpningstider.

Slik gjør vi det

Timeplanen er tilpasset smittevernregler.

Vi har litt avstand mellom timene slik at vi begrenser kø i garderoben.

Dusjene vil være stengt, og vi ber deg komme i treningsutstyr slik at garderoben kun brukes til å helge fra seg yttertøy og skifte sko.

Salen vil være delt inn i ruter på 2 x 2 meter, og når du trener skal du holde deg innenfor "din" rute. Da sikrer vi at vi holder tilstrekkelig avstand. Dersom alle rutene er opptatt når du kommer ber vi deg trene på andre apparater.

Vi vil begrense bruken av utstyr på gruppetimene, og i stor grad bruke egen kroppsvekt som motstand.

Du må selv hjelpe til med å sprite av alt utstyr du har brukt før du forlater det.

Første gang du kommer etter ferien ber vi deg signere egenerklæring. Deretter skal du signeres inn og ut med dato og tidspunkt slik at vi skal kunne smittespore dersom det blir nødvendig.

Informasjon

Du kan trene for deg selv i hele åpningstiden, også når det er gruppetime.

Kapasitet: ca. 30 personer ved gruppetime. 25 sykler.

Vær ute i god tid til gruppetimene om du vil sikre deg plass.

Timeplan og åpningstider

Treningstider høst 2020
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag
Åpent, med instruktør
1011.30
Åpent, med instruktør
1620
Åpent,med instruktør
1617.30
Åpent, med instruktør
1620
Åpent, med instruktør
1619
Stengt Åpent for egentrening
1819.30
10.1511.30
Trening til musikk
1617
Lavintensiv sirkeltrening
1617.15
Trening til musikk
1617
Lavintensiv styrke og strekk
16.1517.30
Sykkel 4x4 med styrketrening
   
  17.3018.15
Sykkel 4x4
  17.3018.15
Sykkel 4x4
17.3018.30
Styrketrening
   
  18.4519.30
Styrketrening
  18.4519.30
Styrketrening
     

I åpningstidene er det instruktør tilstede som kan veilede i bruk av treningsapparater. Instruktøren vil dessuten lede gruppetimene.

Timene legges opp slik at de skal passe de aller fleste, uavhengig av fysisk form.

Du vil få instruksjon i det du trenger for å kunne være med på timene våre, så det er ikke behov for forhåndskunnskap.

Koordinatorer for Pust & Pes

Christine Johansen

Instruktør. Idrettspedagog. Koordinator for Pust & Pes.

LHL-klinikken Bergen

I permisjon.

Idrettspedagog. Erfaring fra hjerterehabilitering og treningsveiledning.