Hopp direkte til innhold
Trening og fysisk aktivitet

Fysisk aktiv med LHL

Vi har tilbudene for å komme i gang.

Kroppen vår er skapt for bevegelse. Gjennom å være fysisk aktive skjer det mye positivt med kropp og sjel som har stor betydning for hvordan vi har det i hverdagen. For mange er det å trene sammen med andre en viktig arena for sosialt samvær.

I tillegg til å få bedre humør, mer overskudd og økt livskvalitet, oppnår du en rekke gunstige helsemessige effekter gjennom å være fysisk aktiv. Du minsker risikoen for å utvikle høyt blodtrykk, diabetes type 2, blodpropp, fedme og psykiske helseproblemer.

Vi har laget flere treningsvideoer som vi håper kan inspirere til trening.

Helsedirektoratet anbefaler voksne å være i moderat fysisk aktivitet minst 30 minutter hver dag, eller 3,5 time per uke. Ved økt intensitet eller mengde økes helseeffekten ytterligere.

Bli med!

Mange av LHLs 250 lokallag har i dag godt etablerte treningstilbud. Det finnes et bredt spekter av aktiviteter du kan delta på, for eksempel trimgrupper til musikk på tre forskjellige nivåer, vanntrim, turgrupper og stavgangsgrupper.

hasle.trening.pushups.jpg

Mange av disse treningstilbudene drives av lagenes egne medlemmer, og er såkalte likepersonsstiltak. LHL har laget fire forskjellige trim-programmer med musikk for bruk i våre trimgrupper.

Aktivitetstilbudene i LHL er åpne for alle, og passer for alle. Både for deg som har lyst til å komme i gang med en aktivitet, og for deg som er vant med å trene fra før. Det er som regel lav eller ingen deltakeravgift for å trene med LHL.

Finn ditt nærmeste lokallag

LHL har rundt 250 lokallag over hele Norge. Her blir du del av et fellesskap, og kan delta på turer, kurs, i møter og trim- og treningsgrupper.