LHL

Hopp direkte til innhold

Kurs: Konflikthåndtering på arbeidsplassen

Forstå ulike typer konflikter, og hvordan konflikter trappes opp/ned.

Pris på forespørsel
  • Varighet: Etter avtale

Konflikter på arbeidsplassen er ikke til å unngå. De er dessuten ofte en kilde til endring og framdrift. Samtidig kan konflikter føre til mindre trivsel, lavere produktivitet og mobbing. Konflikter er i seg selv verken et gode eller et onde. De kan ha både positive og negative sider. Konflikter avdekker og tydeliggjør viktige temaer.

Håndtert på riktig måte kan konflikter være en kilde til utvikling, læring og tettere relasjoner.

Kort beskrivelse

Kurset skal gi deltakerne kunnskap om følgende tema:

  • Forstå ulike typer konflikter, og hvordan konflikter trappes opp/ned.
  • Arbeidsgivers ansvar, rettigheter og plikter.
  • Ansattes ansvar, rettigheter og plikter.
  • Roller i konflikter, herunder meglerrollen.
  • Innføring og trening i konfliktdempende kommunikasjon.
  • Strategiske og løsningsfokuserte tilnærminger.
  • Forebygging av konflikter.

Passer for

Arbeidsgivere og ledere, vernetjeneste og tillitsvalgte, HR, HMS-personell og medarbeidere.