LHL-sykehuset Gardermoen

Hopp direkte til innhold

Kurs: Sunn vektreduksjon og en bedre livsstil

Ønsker du å gå ned i vekt, komme i bedre form, spise sunnere, og få mer energi og overskudd i hverdagen?

Pris
4 900,-
Inkluderer teori og trening
  • Varighet: 11 uker, 1 til 2 kvelder per uke

Vi tilbyr trening og tverrfaglig kurs til deg som ønsker å endre vaner og gå ned i vekt. I løpet av kurset vil du få undervisning i hvordan lage gode mål, planlegge, motivere deg selv og mestre utfordringer som er forbundet med en endringsprosess. Vi hjelper deg å bli mer bevisst fordelene med sunt kosthold, fysisk aktivitet og trening.

Ved ønske og behov, kan idrettsmedisinsk testing, individuell oppfølging av klinisk ernæringsfysiolog og/eller fysioterapeut/idrettspedagog kjøpes i tillegg.

Kort beskrivelse

LHL-sykehuset Gardermoen tilbyr nå tverrfaglig sammensatte kurs for å hjelpe deg å komme i gang med varige livsstilsendringer.

Behandlingsdetaljer

Du får undervisning i riktig kosthold, trening, og motivasjon og mestring. Vi fokuserer på mestring, målsetting, planlegging.

Foredragsholdere og instruktører er LHL-sykehuset Gardermoens egne idrettspedagoger og terapeuter, som alle har spesialkompetanse i helse og livsstil.

Vi hjelper deg å bli mer bevisst fysisk og psykisk, for en varig og helhetlig livsstilsendring.

Kursets oppbygning

Det vil være en til to kurskvelder i uka i perioden uke 3–14, med fri i uke 8 (vinterferien).

Mandager kl. 16.00–18.00:

  • 45 min. teori
  • 45 min trening

Torsdager kl. 17.00:

  • 45-60 min. trening

Innhold i kurset

  1. Mål og verdier – hva vil du oppnå?
  2. Sunt kosthold
  3. Motivasjon – vaner
  4. Søvn
  5. Motivasjon – tankens kraft
  6. Hvorfor fysisk aktivitet?
  7. Praktisk kosthold
  8. Motivasjon – unnskyldninger
  9. Stressmestring
  10. Vektkontroll
  11. Motivasjon og mestring – veien videre

Våre spesialister

Cesilie Meling Stenbakken

Cesilie Meling Stenbakken

Fysioterapeut og Idrettspedagog. Spesialfysioterapeut innen hjerterehabilitering.

LHL-sykehuset Gardermoen

Tlf: 979 80 174

Cesilie.stenbakken@lhl.no

Idrettspedagog fra Norges idrettshøyskole og Mensendieckfysioterapeut fra Høyskolen i Oslo.

Avdelingsleder for fysioterapeuter og idrettspedagoger ved LHL-sykehuset Gardermoen.

Lang erfaring med hjerterehabilitering og trening og veiledning av personer med høy risiko for å utvikle hjertesykdom fra Feiringklinikken.

Stine Fallingen Ødegård

Stine Fallingen Ødegård

Klinisk ernæringsfysiolog

LHL-sykehuset Gardermoen

Autorisert klinisk ernæringsfysiolog med mastergrad i klinisk ernæring fra Universitetet i Oslo.

Bred erfaring med ernæringsbehandling av pasienter på sykehus og innen rehabilitering, blant annet med over- og undervekt, lunge- og hjertesykdom, fedmekirurgi, diabetes type 2 og mage- og tarmplager.

Nils Henrik Holmedahl

Nils Henrik Holmedahl

Fagansvarlig lege søvn

LHL-sykehuset Gardermoen

Overlege ved klinikk for rehabilitering og livsstilsmedisin ved LHL-sykehuset Gardermoen. Fagansvarlig lege søvn.

Allmennpraksis fra 1998, spesialist i allmennmedisin fra 2009, PhD innen søvn 2015. Ansatt ved LHL-klinikkene Glittre siden 2004.

Bred generell lunge- og søvnerfaring, samt respirasjonsfysiologiske undersøkelser.

Dag Helge Iversen

Fysioterapeut

LHL-sykehuset Gardermoen

Fysioterapeut fra Høgskolen i Oslo. 

Har siden 2001 jobbet i LHL med et bredt spekter av hjertepasienter og –diagnoser. God og lang erfaring med oppfølging, undervisning og trening av hjertepasienter fra operasjon til gjennomført rehabilitering.

Har en spesiell interesse for undervisning innen livsstilsrelaterte endringsprosesser, stress/stressforståelse og stresshåndtering.

Mari Ørud

Sykepleier og treningsveileder

LHL-sykehuset Gardermoen

Utdannet sykepleier. Videreutdanning i kognitiv terapi. Diverse trenerkurs igjennom SATS, Spenst og Toten Treningssenter og 10 års erfaring fra elitehåndball. Lang erfaring innen rehabilitering av psykisk syke og narkomane.

Jobber hovedsakelig som sykepleier og treningsveileder på hjerteteam.

Hun er spesielt opptatt av hvordan få til og gjennomføre hverdagsaktivitet i det daglige.