Hopp direkte til innhold
Hjertekampen
Spining i OSlo

Video: Spinning

I filmen skal vi trene kondisjonstrening etter intervallprinsippet og sykle en tur gjennom Oslo.

Du trenger en spinningsykkel eller en ergometersykkel. Denne timen er moderat-intensiv. Du kan selv velge hvor intensiv timen blir ved å justere motstanden på sykkelen, tempoet på tråkket ditt og hvor mange pauser du tar underveis.

Spinning Nivå 2-3

Varighet 35 minutter
Intensitet Moderat / høy
Utstyr Spinningsykkel eller ergometersykkel
Gevinst Økt kondisjon og utholdenhet

Sånn gjennomfører du økten
Spill av videoen og følg instruksjonene samtidig som du trener.

I denne økten  trener du kondisjonstrening etter intervallprinsippet mens du sykler en tur gjennom Oslo. 

  • Oppvarming: 10 minutter, 4 sanger
  • Hoveddel: 3 intervallertopper på ca 5 minutter (2 sanger) vekselsvis med en aktive pauser der pusten og pulsen skal roes ned
  • Nedtrapping
  • Du kan selv velge hvor intensiv timen blir ved å justere motstanden på sykkelen, tempoet på tråkket ditt og hvor mange pauser du tar underveis.

Tips til avspilling av video:

  • Klikk på ikonet for fullskjerm Vimeo ikon fullskjerm (nederst til høyre på videoen) så ser du video i full størrelse på skjermen.
  • Slik kobler du til din TV-skjerm: Last ned vimeo-app (gratis) og du er i gang, eller; hvis du har Chromecast kan du velge "Cast..." i nettleseren (Chrome).

Støttet av Stiftelsen Dam

Støttet av Stiftelsen DAM