Nimi

Hopp direkte til innhold
Trening

Gruppetimer

Hos oss får du et bredt spekter av effektive, skadeforebyggende og helsefremmende gruppetimer. Enten du er nybegynner eller godt trent så har vi timer som passer deg.

Pris medlemskap
429,- /måned
pasient, senior
399,- /måned
Pris forutsetter 12 måneders binding. Adm.gebyr kr 299 ved innmelding. Pris for pasient og senior forutsetter 4 måneders binding. Nimi pasient uten binding er kr 599,- (per måned)

Åpningstider

Treningssenter
Alle dager: kl. 06.00 - 23.00. Treningssenteret er delvis bemannet, du bruker nøkkelkort når resepsjonen er stengt. Har du spørsmål om vårt treningstilbud kontakt oss på trening@nimi.no.

Resepsjon
Mandag - torsdag: kl. 07.00 - 18.00
Fredag: kl. 07.00 - 16.00

Nimi trening - app

Last ned vår app (Nimi trening) på din telefon for enkel booking av gruppetimer.

Download on the AppStore Tilgjengelig på Google Play

Våre spesialister

Instruktør

Iselin Hoholm

Iselin Hoholm

Instruktør og fysioterapeut

Nimi

Bestill time

Iselin er utdannet fysioterapeut og tar nå en mastergrad i idrettsfysioterapi. Hun er sertifisert AktivA-fysioterapeut og har kurs i motiverende samtale. Iselin har ti års erfaring som gruppetreningsinstruktør og treningsveileder, i tillegg til fysioterapierfaring innen behandling og rehabilitering av pasienter.

Hannah Oline Oppegård

Hannah Oline Oppegård

Treningsinstruktør og personlig trener

Nimi

Hannah har en bachelorgrad i fysisk aktivitet og helse fra Norges idrettshøgskole og tar nå en mastergrad i idrettsmedisinske fag.

Er sertifisert personlig trener fra Norges Idrettshøgskole og Aktiv-instruktør som innebærer en spesialisering for trening av kreftpasienter under og etter behandling.

Erfaren gruppeinstruktør med god kompetanse og lang erfaring med styrketrening.

Gruppetimer

Aerobic

Enkel, kraftfull kondisjonstrening som får opp pulsen og forbrenningen.

Oppvarming med store gode bevegelser, inklusive knebøy og balanseelementer. Sammenhengende arbeid med kontraster som gir intensive pulstopper

Varighet: 60 minutter

Aktiv med artrose

Skreddersydd trening for deg med hofte og/eller kneartrose.

Oppvarming, styrketrening og bevegelighetstrening skreddersydd for deg med hofte og/eller kneartrose, uansett alder. Basert på den siste forskningen på artrose, som viser at riktig veiledet trening kan bremse sykdomsutviklingen. 

Varighet: 60 minutter

Timen holdes av fysioterapaut.

Funksjonell styrke

Effektiv styrketrening for hele kroppen.

Vi jobber effektivt med store muskelgrupper, og lærer deg blant annet å finne og aktivere dyp, indre muskulatur. Gir bedre holdning og kroppsbevissthet og har overføringsverdi til hverdagens utfordringer og annen trening.

Denne timen er et fint supplement for deg som ellers trener mye kondisjon, da styrketrening forbedrer dine prestasjoner innen utholdenhetsidrett. 

Varighet: 60 minutter

Intervall ute

Effektiv kondisjonstrening i motbakke.

Intervalltrening er den mest effektive treningen for å forbedre kondisjonen din, og øke forbrenningen underveis. 

Vi trener intervall i bakke og den enkelte velger selv intensitet. Vi kjører blant annet  4x4 bakkeintervall og pyramide. Passer for alle.

Varighet: 75 minutter

Løpsrelatert styrke og intervall UTE

Effektiv kondisjonstrening og enkle øvelser for forbedring av løpsteknikk.

Første del av økten består av lett jogg i tillegg til enkle løpespesifikke styrkeøvelser. Siste del av økten består av en intervall som vil variere fra gang til gang. Passer for alle.

Økta løpes på flatt og mykt underlag (sti og grus).

Varighet: 60 minutter

Mensendieck

Forebyggende trening for muskel- og skjelettplager.

Treningen inneholder øvelser for både stabilitet, styrke, fleksibilitet, koordinasjon, balanse og pust. Du lærer å kjenne på forholdet mellom spenning og avspenning, og hva du selv kan gjøre for å lindre og forebygge plager i muskler og skjelett.

Mensendiecktrening passer for alle aldre, uavhengig av treningsbakgrunn. 

Instruert av fysioterapaut.

Varighet: 60 minutter

Nakke, skulder og rygg

For deg med mye stillesitting er dette en god time som forebygger smerter og skader.

Det er viktig å styrke muskulaturen rundt nakke, skuldre og rygg for å unngå nakke- og ryggsmerter. I disse timene fokuserer vi på styrke, stabilitet, bevegelighet og bevisstgjøring av eget bevegelsesmønster.

Timene holdes av fysioterapaut fra Nimi.

Varighet: 60 minutter

Pilates

Pilates gir deg økt kroppsbevissthet og bevegelighet, bedre holdning og utholdende muskelstyrke.

Pilates består av øvelser og prinsipper som gir økt utholdende styrke og stabilisering, økt bevegelighet og bedre bevissthet rundt pust og plassering av ankler, knær, bekken, rygg, nakke og skuldre.

Ved regelmessig trening kan dette overføres til annen trening og hverdagens bevegelser.

Varighet: 60 minutter

Sirkeltrening

Stasjonsbasert trening med variert utstyr.

Enkel gymsaloppvarming i ca. 10 minutter før treningen starter. Treningen er delt inn i intensive arbeidsperioder med korte pauser. Intensitet tilpasses den enkelte. 

Antall stasjoner og organisering varierer noe med instruktør.

Varighet: 60 minutter

Ullevålsmodellen

Enkel og morsom kombinasjon av kondisjons- og styrkeintervaller.

10 – 12 minutter oppvarming før tre gode intervaller med vekselvis styrke og kondisjon/puls. For best mulig kondisjonseffekt og kaloriforbruk, er pulsintervallene lengre enn styrkedelene, der vi  jobber med funksjonelle øvelser, store muskelgrupper og enkelt utstyr.

Varighet: 60 minutter

Ullevålsmodellen Light

Gruppetrening for seniorer.

En enkel og morsom treningsmåte der du får trent en kombinasjon av kondisjon og styrke som er tilpasset de eldre.

Etter omtrent 10 minutter med oppvarming, vil du veksle mellom ulike styrkeøvelser og kondisjonsintervaller for å få pulsen opp. Disse intervallene vil være lengre enn styrkedelene for å maksimere effekten av treningen. Til sammen vil det være tre intervallrunder.

Øvelsene er funksjonelle og enkle, der det blir brukt minimalt med utstyr. Vi fokuserer på store muskelgrupper av gangen.

Varighet: 60 minutter

Ullevålsmodellen UTE

Enkel og morsom kombinasjon av kondisjons- og styrkeintervaller.

Først vil det være omtrent 10 minutter med oppvarming, før du starter treningen med en kombinasjon av kondisjons- og styrkeintervaller, totalt tre runder.

Målet med timene er å bruke opp mest mulig kalorier, samt få best kondisjonseffekt. Derfor vil pulsintervallene vare lengre enn styrkedelene. Sistnevnte fokuserer på store muskelgrupper, med enkelt utstyr og øvelser som er funksjonelle.

Varighet: 60 minutter

Yoga basis

Yoga for folk flest. Enkle øvelser med fokus på pust, flyt og tilstedeværelse.

Grunnleggende, gode og enkle yogaøvelser for balanse, bevegelighet og velvære. Vi avslutter økten med avspenning.

Vi tilpasser økten til den enkeltes utgangspunkt.

Varighet: 75 minutter

Yoga flyt

Fysisk og energisk Ashtangabasert yoga med fokus på pust, flyt og tilstedeværelse.

God flyt mellom bevegelser, posisjoner og pust gjør timen fysisk krevende. Styrke, balanse og avspenning for tanke, sinn og kropp. 

Vi tilpasser økten til den enkeltes utgangspunkt.

Varighet: 90 minutter