Hopp direkte til innhold
Trening

Gruppetimer

Hos oss får du et bredt spekter av effektive, skadeforebyggende og helsefremmende gruppetimer. Enten du er nybegynner eller godt trent så har vi timer som passer deg.

Pris medlemskap
429,- /måned
pasient, senior
399,- /måned
Pris forutsetter 6 måneders binding. Adm.gebyr kr 299 ved innmelding. Pris for pasient og senior forutsetter 4 måneders binding. Nimi pasient uten binding er kr 599,- (per måned)

Følg med i Nimi app, der finner du oversikt over timer og kan booke deg inn på time.

Nimi trenings-app

Last ned appen Nimi trening for enkel booking av gruppetimer.

Download on the AppStore Tilgjengelig på Google Play

På Nimi trening får du

  • Et godt treningsmiljø
  • Gruppetrening for ulike nivåer
  • Kompetente trenere som jobber tett med Nimis øvrige fagmiljø
  • Kort vei til Norges beste idrettsmedisinske kompetanse

Åpningstider

Treningssenter
Alle dager kl. 6–23.
Bruk adgangskortet utenfor åpningstidene. 

Resepsjon
Mandag–torsdag: kl. 8–16
Fredag: kl. 8–15

Våre spesialister

Instruktører gruppetimer

Elisabeth Nesset

Elisabeth Nesset

Treningsinstruktør
Nimi

Holder på med bachelor i trening, helse og prestasjon på NIH (3. året), med spesialisering i fysisk aktivitet og helse.

Har tidligere drevet med turn, fotball og crossfit.

Helene Marjavara Inselseth

Helene Marjavara Inselseth

Treningsinstruktør og personlig trener
Nimi
93 02 35 17

Helene er utdannet fysisk aktivitet- og helserådgiver fra Norges Idrettshøgskole, og studerer nå medisin ved Universitetet i Oslo. På Nimi jobber hun som personlig trener og som foredragsholder og instruktør på kurset "Varig livsstilsendring på 8 uker".

Helene har en bred idrettsbakgrunn og mange års erfaring med målrettet styrke- og utholdenhetstrening, samt forebygging og opptrening av plager i muskel og skjelett.

Ingeborg Øveraasen

Ingeborg Øveraasen

Treningsinstruktør og personlig trener
Nimi
98 41 44 42

Ingeborg Vesterås Øveraasen har en master i idrettspsykologi og coaching fra Norges Idrettshøgskole. Hun har over ti års erfaring som personlig trener og jobber med målsamtaler, utarbeiding av treningsplaner og gjennomføring av treningsøkter innen styrke og kondisjonstrening.

Ingeborg har en allsidig treningsbakgrunn og kan både bistå deg som trenger motivasjon for å komme i gang med treningen eller deg som ønsker å ta treningen til nye høyder.

Kirsten Hveding

Kirsten Hveding

Spenningsreguleringspedagog, danser, yoga- og pilatesinstruktør
Nimi
916 11 483
Pernille Brenni Brovold

Pernille Brenni Brovold

Treningsinstruktør og personlig trener
Nimi

Pernille har en bachelor i fysisk aktivitet- og helse fra Norges Idrettshøgskole, og studerer nå til master i idrettsmedisin ved samme skole.

Hun er tidligere danser, og jobber i dag som dansetrener ved siden av jobben som personlig trener og treningsinstruktør på NIMI.

Tom Gerald Lindinger

Tom Gerald Lindinger

Treningsinstruktør og personlig trener
Nimi

Tom har en bachelor i fysioterapi fra Østerrike og er sertifisert instruktør i friidrett. Han skal begynne med en mastergrad i fysioterapi med fordypning i muskel- og skjelettskader ved OsloMet i August.

Tom jobbet med både unge og voksne toppidrettsutøvere som fysioterapeut og fysisk trener i Østerrike. I 2018 flyttet han til Norge og ble fysisk trener for Hopplandslaget.

Han har selv en idrettsbakgrunn i basketball, seiling og friidrett.

Øystein Norheim

Øystein Norheim

Fysioterapeut. Treningsinstruktør og personlig trener
Nimi
957 45 151

Jobbet som fysioterapeut, personlig trener og instruktør på Nimi siden 2004.

Øystein er dessuten sertifisert personlig trener og sykkelinstruktør fra Norges idrettshøgskole. 

Holder kurs for instruktører i hele landet, og har de siste fem årene hatt oppdrag som veileder og sensor på mensendieck fysioterapiutdanningen.

Gruppetimer

Aktiv med artrose

Skreddersydd trening for deg med hofte og/eller kneartrose.

Oppvarming, styrketrening og bevegelighetstrening skreddersydd for deg med hofte og/eller kneartrose, uansett alder. Basert på den siste forskningen på artrose, som viser at riktig veiledet trening kan bremse sykdomsutviklingen. 

Varighet: 60 minutter

Timen holdes av fysioterapaut.

Ullevålsmodellen

Enkel og morsom kombinasjon av kondisjons- og styrkeintervaller.

10 – 12 minutter oppvarming før tre gode intervaller med vekselvis styrke og kondisjon/puls. For best mulig kondisjonseffekt og kaloriforbruk, er pulsintervallene lengre enn styrkedelene, der vi  jobber med funksjonelle øvelser, store muskelgrupper og enkelt utstyr.

Varighet: 60 minutter

Ullevålsmodellen Light

Gruppetrening for seniorer.

En enkel og morsom treningsmåte der du får trent en kombinasjon av kondisjon og styrke som er tilpasset de eldre.

Etter omtrent 10 minutter med oppvarming, vil du veksle mellom ulike styrkeøvelser og kondisjonsintervaller for å få pulsen opp. Disse intervallene vil være lengre enn styrkedelene for å maksimere effekten av treningen. Til sammen vil det være tre intervallrunder.

Øvelsene er funksjonelle og enkle, der det blir brukt minimalt med utstyr. Vi fokuserer på store muskelgrupper av gangen.

Varighet: 60 minutter

Yoga basis

Yoga for folk flest. Enkle øvelser med fokus på pust, flyt og tilstedeværelse.

Grunnleggende, gode og enkle yogaøvelser for balanse, bevegelighet og velvære. Vi avslutter økten med avspenning.

Vi tilpasser økten til den enkeltes utgangspunkt.

Varighet: 75 minutter

Yoga flyt

Fysisk og energisk Ashtangabasert yoga med fokus på pust, flyt og tilstedeværelse.

God flyt mellom bevegelser, posisjoner og pust gjør timen fysisk krevende. Styrke, balanse og avspenning for tanke, sinn og kropp. 

Vi tilpasser økten til den enkeltes utgangspunkt.

Varighet: 90 minutter

Mensendieck

Forebyggende trening for muskel- og skjelettplager.

Treningen inneholder øvelser for både stabilitet, styrke, fleksibilitet, koordinasjon, balanse og pust. Du lærer å kjenne på forholdet mellom spenning og avspenning, og hva du selv kan gjøre for å lindre og forebygge plager i muskler og skjelett.

Mensendiecktrening passer for alle aldre, uavhengig av treningsbakgrunn. 

Instruert av fysioterapaut.

Varighet: 60 minutter

Nakke, skulder og rygg

For deg med mye stillesitting er dette en god time som forebygger smerter og skader.

Det er viktig å styrke muskulaturen rundt nakke, skuldre og rygg for å unngå nakke- og ryggsmerter. I disse timene fokuserer vi på styrke, stabilitet, bevegelighet og bevisstgjøring av eget bevegelsesmønster.

Timene holdes av fysioterapaut fra Nimi.

Varighet: 60 minutter

Pilates

Pilates gir deg økt kroppsbevissthet og bevegelighet, bedre holdning og utholdende muskelstyrke.

Pilates består av øvelser og prinsipper som gir økt utholdende styrke og stabilisering, økt bevegelighet og bedre bevissthet rundt pust og plassering av ankler, knær, bekken, rygg, nakke og skuldre.

Ved regelmessig trening kan dette overføres til annen trening og hverdagens bevegelser.

Varighet: 60 minutter

Sirkeltrening

Stasjonsbasert trening med variert utstyr.

Enkel gymsaloppvarming i ca. 10 minutter før treningen starter. Treningen er delt inn i intensive arbeidsperioder med korte pauser. Intensitet tilpasses den enkelte. 

Antall stasjoner og organisering varierer noe med instruktør.

Varighet: 60 minutter

Funksjonell styrke

Effektiv styrketrening for hele kroppen.

Vi jobber effektivt med store muskelgrupper, og lærer deg blant annet å finne og aktivere dyp, indre muskulatur. Gir bedre holdning og kroppsbevissthet og har overføringsverdi til hverdagens utfordringer og annen trening.

Denne timen er et fint supplement for deg som ellers trener mye kondisjon, da styrketrening forbedrer dine prestasjoner innen utholdenhetsidrett. 

Varighet: 60 minutter

Intervall ute

Effektiv kondisjonstrening i motbakke.

Intervalltrening er den mest effektive treningen for å forbedre kondisjonen din, og øke forbrenningen underveis. 

Vi trener intervall i bakke og den enkelte velger selv intensitet. Vi kjører blant annet  4x4 bakkeintervall og pyramide. Passer for alle.

Varighet: 75 minutter