Hopp direkte til innhold

17 gode retter til 2017!

Har du også lyst til å spise bedre i det nye året? Her er 17 nye, lekre retter – alle laget av kostholdseksperter – du bør prøve!

  1. Asiatisk blomkålsuppe med vårløk og fetaost

    En klassisk suppe med en frisk «vri». I tillegg til å være god, er den også mettende da den inneholder gode mengder proteiner.
  2. Ertesuppe med mynte og kesam

    Denne lager du på få minutter! Serveres med en klatt kesam og et godt rundstykke til dypping.
  3. Frisk havregrynsgrøt med granateple og kanelmarinert pære

    En lekker vri på den gode, gamle havregrøten!
  4. Fullkornspasta med ristede grønnsaker og tomatsaus

    En smak av Middelhavet. Å riste grønnsaker i ovnen gjør dem ekstra smakfulle.
  5. Fylt aubergine med quinoa

    En lekker smårett. Server med salat til, så har du en fullverdig middag.
  6. Grateng med ristet blomkål og tomat

    En sunn og smakfull avveksling til poteter eller ris.
  7. Gratinert løksuppe

    Løksuppe er sunt, enkelt og billig. Perfekt kosemat!
  8. Grønn omelett med gressløk, asparges og grønnkål

    En lettvint, rask og næringsrik middag, eller en bedre lunsj.
  9. Grønn symfoni

    En varmende, smakfull og ikke minst veldig sunn «stir-fry». Veldig enkelt og godt! Perfekt som middag, lunsj eller tilbehør.  
  10. Gulrotsuppe med nøttestrøssel

    Lag en god suppe med nydelig farge til middag.
  11. Krydret linsegryte

    Er du usikker på om du liker linser? Denne gode og fyldige linsegryta kommer til å overbevise deg. Smaken kan minne om lapskaus og den er veldig enkel å lage.
  12. Doktor Arléns Maislapper med ost og jalapeno

    Disse smakfulle og næringsrike lappene er perfekte å servere til supper, som snacks eller som frokost med pålegg på.
  13. Meksikansk Maissuppe

    Denne smakfulle suppa er næringsrik, eksotisk og rimelig. Men best av alt: den er rask å lage i en travel hverdag!
  14. Quinoasalat med koriander, mango og chili

    Quinoa er næringsrike frø med en delikat smak og kan brukes som et alternativ til for eksempel ris, couscous eller andre gryn.
  15. ”Rosa” burger

    En enkel og mettende burger som passer både i matpakken og til middag. Om du har rester av rotgrønnsaker, særlig rødbeter, er det ingen tvil om at du må lage denne burgeren!
  16. Salat med ovnsbakte grønnsaker

    Lun og fargerik middagssalat for 2-3 personer.
  17. Tropiske bananpannekaker

    Myke, mettende og naturlig søte pannekaker er nydelig og perfekt som frokost eller mellommåltid med pålegg.

Publisert 26.01.2017