Hopp direkte til innhold

Spør eksperten

LHLs eksperter svarer på dine spørsmål om hjerte- og lungesykdom, hjerneslag, kosthold, astma, allergi, eksem, inneklima, sykdomsmestring og pasientrettigheter.

Er spørsmålet ditt kanskje allerede besvart?

Spørsmål innsendt 13. mai 2014. Referansenummer: 4357

Hjerte/kar

Høyt blodtrykk av hormonbehandling ved kreftsykdom?

Har hatt protstatakreft og er frisk,men får homonbehandling.
Kan det være en årsak til høyt blodtrykk?

Les svaret

Vår ekspert, Ellen Hilde Julsrud, lege svarer

(0)
Besvart 28. mai 2014
Ellen Hilde Julsrud, lege

Takk for spørsmål!

Det finnes flere typer medikamenter som brukes til hormonbehandling ved prostatakreft. Jeg har liten erfaring med disse medikamentenes påvirkning på blodtrykket, men det kan ikke utelukkes at de kan ha en viss virkning. Jeg vil anbefale deg å ta dette opp med legen som har startet denne behandlingen hos deg. Flott å høre at du har blitt frisk!

Gi dette svaret det antall stjerner du synes det fortjener:

Ditt spørsmål

Alle spørsmål blir lest og alle svar anonymisert. Av personvernhensyn kan vi ikke svare deg direkte på e-post, men spørsmålet ditt vil ble publisert her innen 1-5 virkedager. Prøv gjerne å søke først - kanskje har vi allerede svart på det du lurer på?

Velg en ekspert

For å kunne svare best mulig, ønsker vi å vite litt om hvem du er (frivillig):

Kjønn

Ved å klikke på innsendingsknappen godtar du våre brukerbetingelser



Vis alle spørsmål og svar