Hopp direkte til innhold

Spør eksperten

LHLs eksperter svarer på dine spørsmål om hjerte- og lungesykdom, hjerneslag, kosthold, astma, allergi, eksem, inneklima, sykdomsmestring og pasientrettigheter.

Er spørsmålet ditt kanskje allerede besvart?

Spørsmål innsendt 5. januar 2015. Referansenummer: 6250

Hjerte/kar

Kuldefølelse etter hjerteinfarkt

Etter hjerteinfarktet mitt, 8.desember 2014 fryser jeg så fælt! Er det vanlig? I tilfelle ja, hvorfor?

Les svaret

Vår ekspert, Ellen Hilde Julsrud, lege svarer

Besvart 09. januar 2015
Ellen Hilde Julsrud, lege

Hei og takk for spørsmål.

Jeg kjenner ikke til at det er vanlig etter hjerteinfarkt. Enkelte medikamenter som ofte brukes etter et hjerteinfarkt kan nok gi slike plager. Det er f. eks velkjent at medikamentgruppen betablokkere kan gi kalde hender og føtter hos noen.

Vennlig hilsen Ellen H. Julsrud

Ditt spørsmål

Alle spørsmål blir lest og alle svar anonymisert. Av personvernhensyn kan vi ikke svare deg direkte på e-post, men spørsmålet ditt vil ble publisert her innen 1-5 virkedager. Vi ber deg skrive kortfattet, har du komplekse problemstillinger anbefaler vi fastlegen din. Prøv gjerne å søke først - kanskje har vi allerede svart på det du lurer på?

500 tegn igjen

Velg en ekspert (må velges)

For å kunne svare best mulig, ønsker vi å vite litt om hvem du er (frivillig):

Kjønn

Ved å klikke på innsendingsknappen godtar du våre brukerbetingelser



Vis alle spørsmål og svar