Hopp direkte til innhold

Spør eksperten

LHLs eksperter svarer på dine spørsmål om hjerte- og lungesykdom, hjerneslag, kosthold, astma, allergi, eksem, inneklima, sykdomsmestring og pasientrettigheter.

Er spørsmålet ditt kanskje allerede besvart?

Spørsmål innsendt 12. mai 2015. Referansenummer: 7734

Hjerte/kar

Behandling av atrieflimmer etter ablasjon

Jeg har nylig vært på Feiringklinikken og fått utført en vellykket ablasjon. Har hatt et anfall av flimmer etter ablasjonen, noe kardiologen mener er normalt. Er derfor satt på Cordarone kun i 2 måneder for å stabilisere hjerterytmen. Sjekker INR 2 ganger i uken og kardiologen mener medisinen er svært trygg i en så kort brukerperiode. Kan du bekrefte at jeg kan være trygg - takk for svar.

Les svaret

Vår ekspert, Olav Kåre Refvem, Overlege svarer

(3)
Besvart 13. mai 2015
Olav Kåre Refvem, Overlege

Hei, og takk for spørsmålet!

Medikamentet som er valgt av kardiologen er meget effektivt og brukes av flere i din situasjon. Det er riktignok beskrevet mange bivirkninger ved medikamentet, men disse er doseavhengige og er hyppigere ved langvarig bruk. Dette er kardiologen sikkert meget godt orientert om og har erfaring med bruk av medikamentet. To måneders behandling er heller ikke lang tid i denne sammenheng. Og jeg regner med at du skal følges opp videre etter et par måneder. Jeg mener at du bør stole på kardiologen.

 

Gi dette svaret det antall stjerner du synes det fortjener:

Ditt spørsmål

Alle spørsmål blir lest og alle svar anonymisert. Av personvernhensyn kan vi ikke svare deg direkte på e-post, men spørsmålet ditt vil ble publisert her innen 1-5 virkedager. Prøv gjerne å søke først - kanskje har vi allerede svart på det du lurer på?

Velg en ekspert

For å kunne svare best mulig, ønsker vi å vite litt om hvem du er (frivillig):

Kjønn

Ved å klikke på innsendingsknappen godtar du våre brukerbetingelser



Vis alle spørsmål og svar