Hopp direkte til innhold

Spør eksperten

LHLs eksperter svarer på dine spørsmål om hjerte- og lungesykdom, hjerneslag, kosthold, astma, allergi, eksem, inneklima, sykdomsmestring og pasientrettigheter.

Er spørsmålet ditt kanskje allerede besvart?

Spørsmål innsendt 3. november 2015. Referansenummer: 9051

9051

Hei Hilde. Jeg er en mann på 65 år som har fått konstatert kols. Jeg er veldig plaget med hæshet etter at jeg begynte med medisinering Jeg bruker medisinene Serietide og Spiriva. Seritide brukte jeg i begynnelsen som diskus men legen mente at hæsheten burde forsvinne dersom jeg benyttet inhalator (med maske) istedenfor. Har nå prøvd dette i snart 2 mnd. uten noe bedring. Hæsheten fører til at jeg periodevis nesten er fri for stemme ( sangstemmen er også helt vekk) Har du et godt råd til meg. Mvh opptimist

Les svaret

LHL svarer

(0)
Besvart 03. november 2015
LHL

Et svar vil bli publisert her på "Spør eksperten" innen 1-5 virkedager. For å ivareta din anonymitet har vi ikke registrert din e-post. Vi har derfor ingen ingen mulighet til å svare deg direkte. Derfor må du ta godt vare på referansenummeret under.

Når du skal sjekke om du har fått svar må du skrive dette inn i søkefeltet "Søk i våre svar" på forsiden.

Vi håper du liker denne tjenesten. Ønsker du å bidra til at vi kan fortsette vårt arbeid med rådgivning, foreyggende arbeid, rehabilitering, behandling og mye mer: støtt oss eller bli medlem.

Gi dette svaret det antall stjerner du synes det fortjener:

Ditt spørsmål

Alle spørsmål blir lest og alle svar anonymisert. Av personvernhensyn kan vi ikke svare deg direkte på e-post, men spørsmålet ditt vil ble publisert her innen 1-5 virkedager. Prøv gjerne å søke først - kanskje har vi allerede svart på det du lurer på?

Velg en ekspert

For å kunne svare best mulig, ønsker vi å vite litt om hvem du er (frivillig):

Kjønn

Ved å klikke på innsendingsknappen godtar du våre brukerbetingelser



Vis alle spørsmål og svar