Hopp direkte til innhold
I hagen
Foto: Ingeborg Sleipnes Sivertsen

For pårørende

Vi har normal drift - med stort fokus på risiko og smittevern.

Se FHI sin informasjon om koronavirus og sykehjem. Rådene inkluderer blant annet håndtering av beboere som er kontakter til smittede, mistenkt smittede eller bekreftet smittede.

Les også besøksregler (Oslo kommune)

Praktisk informasjon

Besøkstider

Familie og venner er velkomne på besøk når som helst innen ordinær døgnrytme.
Se også besøksregler (Oslo kommune).

Søke plass

Du søker plass via din bydel. Les mer om hvordan søke plass hos oss. Du er hjertelig velkommen til å besøke oss. Ta kontakt for å avtale tid.

Tilbud ved hjemmet

  • Kultur
    Vi forsøker å tilrettelegge aktiviteter etter behov og ønsker fra beboerne, og har et variert tilbud og program. 

  • Lege
    Vi har fast ansatte leger med faste tider for visitt. Sykepleierne sørger for å formidle kontakt med lege ved behov. Det er sykepleiere på jobb gjennom hele døgnet.

  • Sykepleiere
    En stor andel av de ansatte her, over 30 prosent, er sykepleiere.

  • Fysioterapeut
    Vi har eget trimrom, og vår fysioterapeut kan hjelpe beboerne å tilpasse trening, øvelser m.m.

  • Psykolog
    Vi har psykolog i 50 prosent stilling.

  • Ergoterapeut
    Bistår beboerne med nødvendig tilrettelegging.

  • Tannlege
    Kommunal tannlege flere dager i uken.

  • Prest
    Har du behov for samtale med prest kan vi ordne dette. Ta kontakt med personalet.

Andre tilbud

Private tilbud som du betaler for selv. Bestill time direkte hos behandler, eller hos din primærkontakt.

  • Fotpleie
    Fotterapeut er tilstede flere dager i uken.

  • Frisør
    Frisør er tilstede to dager i uken. 

  • Aromaterapeut
    Tilbud flere dager i måneden. 

Samarbeid, involvering og klagemuligheter

Beboerrådet

Rådet er sammensatt av beboere og pårørende, og ledes av lederen for kulturenheten. Møter ca hver 6. uke. Rådet gir beboerne delaktighet i planlegging og oppfølging av drift og aktiviteter.

Tilsynsutvalget

Et politisk oppnevnt organ. Bydelen fører tilsyn med omsorgssenteret, og har minst fire besøk i året. Utvalget påser at omsorgsenteret drives i samsvar med lover, forskrifter og etablerte retningslinjer.

Klagemuligheter

Klager eller synspunkter meldes omsorgshjemmets ledelse. Du kan også sende henvendelse til LHL Omsorg. Vi sender rutinemessig kopi av alle skriftlige klager med besvarelse til Sykehjemsetaten.

Hvis du opplever å ikke når frem i denne kontakten, kan du klage til Statsforvalteren.

Du kan også bringe din sak inn for Pasient- og brukerombudet og / eller Norsk pasientskadeerstatning.