LHL-klinikken Trondheim

Hopp direkte til innhold
Foto: Agurtxane Concellon
Aktivitetsmedisin

STYRK – helsefremmende trening

Hos oss kan du trene uavhengig av fysisk form. Du er velkommen til å delta i gruppetimer eller trene for deg selv.

Medlemspris
1 200,- /6 mnd
Pris ikke-medlem
1 500,- /6 mnd
Pris for 6 måneder. Bindingstid.

Åpningstider

  • Mandag, onsdag, torsdag: kl. 16.00 - 20.00
  • Tirsdag, fredag: kl. 09.00 - 15.00

I åpningstiden vil en instruktør vil være tilstede for å gi veiledning i bruk av treningsapparatene. Instruktøren vil dessuten lede gruppetimene.

Gruppetimer

På Styrk tilbyr vi ulike gruppetimer. Se beskrivelse under. Vi er behjelpelige med å tilpasse øvelser og intensitet ut i fra din fysiske form.
Kom gjerne og observer hvordan en time gjennomføres, eller bli med og prøv!

  • Alle timer er lagt til et nivå man kan gjennomføre uten forkunnskaper.
  • Alle øvelser blir gjennomgått og forklart på forhånd. 
  • Det finnes alternativ til alle øvelser!
Timeplan
MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
  Styrke & Intervall
10.00 - 11.00
    Styrke & Intervall
10.00 - 11.00
Styrkesirkel1
16.30 - 17.30
  Intervall45
16.30 - 17.15
Balanse15
17.30 - 17.45
 
      Styrkesirkel2
18.00 - 19.00
 

Kort beskrivelse

Alle timene legges opp slik at de skal passe de aller fleste, uavhengig av fysisk form og funksjon. Du vil få instruksjon i alt du behøver for å kunne være med på timene våre.

Du kan trene for deg selv i hele åpningstiden. Instruktøren er tilgjengelig for veiledning, råd og hjelp når han/hun ikke er opptatt i gruppetimer.

Gruppetimer

Styrkesirkel 1

Funksjonell trening hvor man trener hele kroppen gjennom ulike øvelser en gitt tid (f.eks 40 sekunder per øvelser) før man bytter øvelse. Det gjennomføres 4 runder av disse (ca. 50 minutter).

Varighet: 60 min.

Styrkesirkel 2

Funksjonell trening hvor man trener hele kroppen gjennom ulike øvelser en gitt tid (f.eks. 40 sekunder per øvelser) før man bytter øvelse. Det gjennomføres 4 runder av disse (ca. 50 minutter).

Vi avslutter med avspenning.

Varighet: 60 min.

Styrke og intervall

Vi jobber i 4x4 minutter med høyintensiv utholdenhetstrening, avbrutt av styrkeøvelser for hele kroppen. Trener hjertemuskel og skjelettmuskler. Passer for alle!

Varighet: 60 min.

Intervall

Utholdenhetstrening på valgfritt apparat (tredemølle, sykkel, romaskin eller step), hvor vi trener etter intervallprinsippet (veksler mellom høy- og lav intensitet).

Varighet: 45 min.

Balanse

Gruppetime hvor vi utfordrer balansen på ulike måter. Vi bruker balanseputer/bosuballer og hverandre.

Varighet: 15 min.