LHL-klinikkene Trondheim

Hopp direkte til innhold

STYRK – helsefremmende trening

Hos oss kan du trene uavhengig av fysisk form. Du er velkommen til å delta i gruppetimer eller trene for deg selv.

Pris
1 200,- /6 mnd
Pris for 6 måneder. Bindingstid.

Åpningstider

Mandag - torsdag: kl. 16.00 - 20.00
Fredag: kl. 09.00 - 15.00

I åpningstiden vil en instruktør vil være tilstede for å gi veiledning i bruk av treningsapparatene. Instruktøren vil dessuten lede gruppetimene.

Gruppetimer

For gruppetimene har vi kapasitet til 15 deltakere.

Vi har 8 sykler, 7 tredemøller og to romaskiner tilgjengelig på intervalltimene.

Vær ute i god tid til gruppetimene om du vil sikre deg plass. Når salen eller gruppen er full, kan instruktøren bli nødt til å henvise de som kom siste til individuell trening med apparater i stedet for gruppetimen.

  • Alle timer er lagt til et nivå man kan gjennomføre uten forkunnskaper.
  • Alle øvelser blir gjennomgått og forklart på forhånd. 
  • Det finnes alternativ til alle øvelser!
Timeplan
MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
        Styrke & Intervall
10.00 - 11.00
Styrkesirkel1
16.30 - 17.30
Styrke & Intervall
16.30 - 17.30
Intervall45
16.30 - 17.15
Balanse15
17.30 - 17.45
 
  Sterk & funksjonell
17.30 - 18.15
  Styrkesirkel2
18.00 - 19.00
 

Kort beskrivelse

Alle timene legges opp slik at de skal passe de aller fleste, uavhengig av fysisk form og funksjon. Du vil få instruksjon i alt du behøver for å kunne være med på timene våre.

Du kan trene for deg selv i hele åpningstiden. Instruktøren er tilgjengelig for veiledning, råd og hjelp når han/hun ikke er opptatt i gruppetimer.

Gruppetimer

Styrkesirkel 1

Funksjonell trening hvor man trener hele kroppen gjennom ulike øvelser en gitt tid (f.eks 40 sekunder per øvelser) før man bytter øvelse. Det gjennomføres 4 runder av disse (ca. 50 minutter).

Varighet: 60 min.

Styrkesirkel 2

Funksjonell trening hvor man trener hele kroppen gjennom ulike øvelser en gitt tid (f.eks. 40 sekunder per øvelser) før man bytter øvelse. Det gjennomføres 4 runder av disse (ca. 50 minutter).

Vi avslutter med avspenning.

Varighet: 60 min.

Styrke og intervall

Vi jobber i 4x4 minutter med høyintensiv utholdenhetstrening, avbrutt av styrkeøvelser for hele kroppen. Trener hjertemuskel og skjelettmuskler. Passer for alle!

Varighet: 60 min.

Sterk og funksjonell

Styrke- og stabiltetsøvelser med fokus på å styrke muskulatur vi bruker til hverdags. Her bruker vi både diverse utstyr og egen kroppsvekt som motstand.

Timen er utarbeidet for de som har gjennomgått slag, men alle kan delta! Opplegget blir individuelt tilpasset og fokuset er å trene funksjonelt!

Varighet: 50 min.

Intervall

Utholdenhetstrening på valgfritt apparat (tredemølle, sykkel, romaskin eller step), hvor vi trener etter intervallprinsippet (veksler mellom høy- og lav intensitet).

Varighet: 45 min.

Balanse

Gruppetime hvor vi utfordrer balansen på ulike måter. Vi bruker balanseputer/bosuballer og hverandre.

Varighet: 15 min.