Hopp direkte til innhold
Hjertekampen
Par på tur på jorde
Foto: Shutterstock

Treningsprogrammer

Treningsøktene i Hjertekampen varer i 30 minutter. Du kan gjennomføre dem i den rekkefølgen vi har lagt opp eller velge å gjøre andre aktiviteter/øvelser som gir høy puls på treningsdagene dine.

Alt blir bedre hvis du trener litt. Fysisk aktivitet fremmer helse, gir overskudd og økt livskvalitet.

For å bedre din fysiske form må du trene. Daglig fysisk aktivitet er ofte spontan og kommer naturlig, mens trening er systematisk, planlagt aktivitet med et klart mål.

Ona Eklund, fysioterapeut i LHL

I Hjertekampen finner du 8-ukers treningsprogram tilpasset ditt nivå:

  • treningsvideoer på 10, 20 og 30 minutter
  • videobibliotek med de beste styrkeøvelsene (med instruksjon og inspirasjon)
  • tips til kosthold, med oppskrifter
Trening på dine premisser

Trening

Vi har laget tre 8-ukers treningsprogrammer, med tilrettelagt trening på ulike nivåer. Til hver uke er det tre ulike aktiviteter. Programmet har progresjon fra uke til uke, i takt med at du blir i bedre fysisk form. Start med å velge nivå:

Nivå 1 Ny giv!

Treningsprogram tilpasset deg som trener lite eller ingenting, er mye stillesittende eller har en funksjonsbegrensning - og trenger en ny giv og tilpasset aktivitet. Øktene skal hjelpe deg å komme i gang med trening.

Nivå 2 På rett vei!

Treningsprogram tilpasset deg som er aktiv, men som ikke trener regelmessig. På rett vei passer for alle som ønsker økt aktivitet og mer strukturert trening for å komme i bedre fysisk form.

Nivå 3 God flyt!

Treningsprogram tilpasset deg som er mosjonist og trener to eller flere ganger i uken. God flyt gir deg mulighet til å utfordre deg selv litt mer og gi deg økt fysisk fremgang.