Hopp direkte til innhold

Gruppetrening i LHL Bergen

Vi har flere gruppetreninger for våre medlemmer.

Treningsgruppene er et tilbud til alle våre medlemmer, uansett diagnose. Våre instruktører har treningskurs fra LHL, og nivå er basert på LHLs ulike nivåer. Så om du er hjertesyk, lungesyk, har hatt hjerneslag, er pårørende eller medlem uten noen av disse diagnosene, så vil du kunne finne et treningsnivå som passer for deg.

  • Oppstart trening er uke 2 (9.–13. januar 2023)
  • Siste trening før sommerferien er 31. mai

Vi bruker påmeldingssystem fra checkin.no. Du melder deg på selv, klikk på lenken, og betaler med Vipps, kort eller faktura. Det er bindende påmelding.

Du får rabatt hvis du deltar på flere grupper. I kvittering for påmelding er det oppgitt rabattkode, som du kan bruke når du melder deg på neste kurs.

Spørsmål? Kontakt

Gruppetrening 2023
Sted Påmelding Dag Kl. Pris
medlem
Pris
ikke-medlem
Nivå
Nordnes skole Påmelding Mandag 17–18 900 kr 1 150 kr 3
Storetveit skole Påmelding Tirsdag 17–18 900 kr 1 150 kr 3
Aktiv 365, Paradis, gruppe 1 Påmelding Onsdag 12–13 1 200 kr 1 450 kr Vanngym
Aktiv 365, Paradis, gruppe 2 Påmelding Onsdag 13–14 1 200 kr 1 450 kr Vanngym
Løvås skole Påmelding Onsdag 18–19 900 kr 1 150 kr 3
Nordnes skole Påmelding Onsdag 18–19 900 kr 1 150 kr 3
Haukelandshallen Påmelding Torsdag 17–18 900 kr 1 150 kr 3
Rolland skole Påmelding Torsdag 19–20 900 kr 1 150 kr 3
Danckert Krohn Påmelding Fredag 10–11 500 kr 750 kr 2

*Alle priser er per halvår.

Trimprogrammer

Styrke

Fysisk aktivitet nivå 1

Programmet har moderat til lav intensitet og er i hovedsak basert på treningsprinsipper for de med redusert funksjonsnivå, uavhengig av om det skyldes lungesykdom, hjertesykdom eller andre årsaker. Programmet kan passe for de fleste, og treningseffekten avhenger av hvor hardt en tar i. Øvelsene gjøres sittende på stol eller stående.

Styrke

Fysisk aktivitet nivå 2

Nivået har moderat intensitet. Man kan ta i skikkelig og få en betydelig treningseffekt, men du kan også velge å ta det roligere ved f.eks å gå i stedet for å løpe i utholdenhetstoppene. Programmet passer best for deg som er middels trent og man bør kunne stå og gå/løpe i underkant av en hel time. Programmet inneholder kondisjon- og styrketrening.

Styrke

Fysisk aktivitet nivå 3

Nivået er intensivt. Det vil si at man skal bli svett og andpusten under treningen. Fysisk aktivitet nivå 3 krever at man kan stå og løpe/gå en hel time. Det er til tider høyt tempo og kan passe godt for de som har trent noe før. Men det er ikke noe i veien for at man prøver seg selv om man har mindre erfaring med trening. Det er lagt opp til fleksibilitet i treningen. En kan f.eks gå i stedet for å løpe i utholdenhetstoppene. Programmet inneholder kondisjon- og styrketrening.

Styrke

Bassengtrening / Vanntrim

Vanntrimprogrammet har moderat til høy intensitet, og man benytter vannets egenskaper for å få treningseffekt. Øvelsene gjennomføres hovedsakelig stående og gående i vannet, og inneholder både kondisjons- og styrkeøvelser.