Hopp direkte til innhold

Gruppetrening i LHL Bergen

LHL Bergen tilbyr gruppetrening for våre medlemmer.

LHL Bergen tilbyr gruppetrening for våre medlemmer. Treningsgruppene er et tilbud til alle våre medlemmer, uansett diagnose, og er delt inn etter nivå tilsvarende LHLs kursing av instruktører. Det vil si at om du er hjertesyk, lungesyk, har hatt hjerneslag, er pårørende eller medlem uten noen av disse diagnosene, så vil du kunne finne et treningsnivå som passer for deg.

  • Oppstart trening er uke 36 (5.–9. september 2022)
  • Høstferie er uke 41 (10.–14. oktober)
  • Siste trening før jul er uke 48 (28. november–2. desember)

Det er bindende påmelding til alle våre treninger på

Vi har tatt i bruk nytt og bedre system for påmelding til kurs. Det betyr at fakturering skjer ved påmelding. Til neste runde med påmelding vil det være mulig å betale med Vipps, kort eller faktura.

Grupper med færre påmeldte deltakere enn minimum antall deltakere vil ikke bli startet. De påmeldte vil da få tilbud om å delta på annen treningsgruppe.

Gruppetrening 2022
Sted Ukedag Klokkeslett Pris medlem* Pris ikke medlem* Nivå Min. antall deltagere
Nordnes skole Mandag 17.00–18.00 1 000,- 1 250,- 3 10
Storetveit skole Tirsdag 17.00–18.00 1 000,- 1 250,- 3 10
Storetveit skole Tirsdag 18.00–19.00 1 000,- 1 250,- 3 10
Aktiv 365, Paradis Onsdag 12.00–13.00 1 200,- 1 450,- Vanngym 15
Aktiv 365, Paradis Onsdag 13.00–14.00 1 200,- 1 450,- Vanngym 15
Løvås skole gruppe 1 Onsdag 17.00–18.00 1 000,- 1 250,- 3 10
Løvås skole gruppe 2 Onsdag 18.00–19.00 1 000,- 1 250,- 3 10
Nordnes skole Onsdag 18.00–19.00 1 000,- 1 250,- 3 10
Haukelandshallen Torsdag 17.00–18.00 1 000,- 1 250,- 3 10
Rolland skole Torsdag 19.00–20.00 1 000,- 1 250,- 3 10
Danckert Krohn Fredag 10.00–11.00 500,- 750,- 2 5

*Alle priser er pr. halvår.

Trimprogrammer

Styrke

Fysisk aktivitet nivå 1

Programmet har moderat til lav intensitet og er i hovedsak basert på treningsprinsipper for de med redusert funksjonsnivå, uavhengig av om det skyldes lungesykdom, hjertesykdom eller andre årsaker. Programmet kan passe for de fleste, og treningseffekten avhenger av hvor hardt en tar i. Øvelsene gjøres sittende på stol eller stående.

Styrke

Fysisk aktivitet nivå 2

Nivået har moderat intensitet. Man kan ta i skikkelig og få en betydelig treningseffekt, men du kan også velge å ta det roligere ved f.eks å gå i stedet for å løpe i utholdenhetstoppene. Programmet passer best for deg som er middels trent og man bør kunne stå og gå/løpe i underkant av en hel time. Programmet inneholder kondisjon- og styrketrening.

Styrke

Fysisk aktivitet nivå 3

Nivået er intensivt. Det vil si at man skal bli svett og andpusten under treningen. Fysisk aktivitet nivå 3 krever at man kan stå og løpe/gå en hel time. Det er til tider høyt tempo og kan passe godt for de som har trent noe før. Men det er ikke noe i veien for at man prøver seg selv om man har mindre erfaring med trening. Det er lagt opp til fleksibilitet i treningen. En kan f.eks gå i stedet for å løpe i utholdenhetstoppene. Programmet inneholder kondisjon- og styrketrening.

Styrke

Bassengtrening / Vanntrim

Vanntrimprogrammet har moderat til høy intensitet, og man benytter vannets egenskaper for å få treningseffekt. Øvelsene gjennomføres hovedsakelig stående og gående i vannet, og inneholder både kondisjons- og styrkeøvelser.